Omschrijving

Studiegids ontvangen

Vul postcode en huisnummer in

Er zijn geen straat en plaatsnaam gevonden voor deze postcode. Je kunt je straat en plaatsnaam handmatig aanpassen.

Leer een merk neerzetten in de markt

Communicatie is een cruciale succesfactor in organisaties. Organisaties gebruiken allerlei vormen van in- en externe communicatie om mensen te informeren en zo hun organisatie een positief imago te geven. Marketingcommunicatie, pr, omgaan met de media, voorlichting en arbeidsmarktcommunicatie zijn allemaal vormen die onderdeel uitmaken van corporate communicatie. Alle vormen hebben hun eigen karakter en worden met verschillende doelen ingezet. De kunst is om deze verschillende vormen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen waardoor ze elkaar gaan versterken. Immers, daar waar een organisatie zich niet meer echt kan onderscheiden van de concurrent wordt imago steeds belangrijker. Merken en organisaties opereren in een snel veranderende omgeving. Dagelijks voelen organisaties de druk van ‘private’ labels, van (nieuwe) concurrenten, van verzadigde markten, van de moment-consument, van weinig onderscheid, van dominante distributiekanalen, nieuwe media, etc. In het hbo-programma Strategisch Merkenmanagement leer je hoe je communicatie strategisch inzet om een merk neer te zetten in de markt.

Inhoud

Inhoud van het HBO-programma Strategisch Merkenmanagement

In het hbo-programma Strategisch Merkenmanagement komen vijf modules aan bod:

  • Identiteit en imago
  • Merkenmanagement
  • Dienstenmarketing
  • Strategisch beleid
  • Beroepsopdracht Strategisch marktmanagement.

Kernbegrippen

Kernbegrippen die tijdens dit hbo-programma o.a. aan bod komen zijn: identiteit, imago en corporate communicatie, positionering, profilering en communicatiestrategieën.

Toelating

Examen

Examens

Per module doe je examen. Daarnaast dien je een afsluitende praktijkopdracht te maken. Wanneer je alle modules en de afsluitende beroepsopdracht hebt afgerond, ontvang je een waardevol certificaat.

Examenkosten hbo-programma

De examenkosten bedragen € 355,00 .*

*Prijswijzigingen onder voorbehoud.

Beroepen

Het vakgebied communicatie

Tijdens het hbo-programma Strategisch Merkenmanagement maak jij kennis met het vakgebied communicatie, wat een breed beroepenveld heeft. Mogelijke functies in dit vakgebied zijn bijvoorbeeld:

  • Medewerker/coördinator PR
  • Medewerker organisatie/managementcommunicatie
  • Medewerker redactie
  • Medewerker interne communicatie
  • Medewerker marketingcommunicatie

Studieduur & lesgeld

HBO Programma Strategisch Marktmanagement 7969

Termijnen 6 Maanden *
Lesgeld per termijn € 195,00
  • Inschrijfgeld en dossiervorming € 75,-
  • 5% korting bij betaling ineens
  • Prijswijzigingen voorbehouden
  • * is het aanbevolen studietempo

Ontvang tot 50% van je studiekosten terug van de Belastingdienst!

Je kunt de kosten voor een opleiding die aansluit bij je (toekomstige) beroep van de belasting aftrekken. Ben jij benieuwd naar jouw belastingvoordeel voor deze opleiding? Vul dan hieronder je persoonlijke gegevens in en bereken jouw voordeel direct.

Jouw belastingvoordeel:

Over 2016 ontvang je € 702,00 aan studiekosten terug van de belasting!*

* Dit voorbeeld geldt als indicatie. Bekijk de uitgebreide informatie hier.

Wees de eerste om een review achter te laten

Laat hier jouw beoordeling achter

Voor deze opleiding zijn nog geen ervaringen achtergelaten, bekijk tot die tijd op The Feedback Company hoe onze studenten NTI beoordelen:

Beoordelingen NTI op The Feedback Company