Omschrijving

Studiegids ontvangen

Je ontvangt de gids als PDF binnen enkele minuten in je mailbox.

Vul postcode en huisnummer in

Er zijn geen straat en plaatsnaam gevonden voor deze postcode. Je kunt je straat en plaatsnaam handmatig aanpassen.

Om je te helpen bij jouw studiekeuze kunnen wij je via e-mail of telefoon benaderen. Door dit formulier te verzenden geef je hier toestemming voor, je toestemming kun je ieder moment weer intrekken. Bekijk ook gerust onze privacyverklaring.

Master Marketing Management: flexibel en praktijkgericht

Sterke merken creëren, doelgroepen bereiken en producten verkopen. Daar gaat het om in de Master Marketing Management. Je leert onder andere marketingbeleid ontwikkelen, de markt van jouw organisatie te analyseren en de behoeften van jouw doelgroep in kaart te brengen. Je combineert alle facetten tot een geïntegreerde aanpak voor de uitvoering van het strategisch marketingbeleid. Start vandaag nog en behaal op flexibele wijze de internationaal erkende titel Master of Arts (MA).

Is de Master Marketing Management iets voor mij?

Ben jij een hoger opgeleide marketingprofessional en wil je een stevige stap zetten in je carrière? Kies dan voor de Master Marketing Management van NTI. Deze opleiding is een nuttige verdieping op masterniveau voor professionals en managers uit het brede vakgebied van marketing, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Na afloop heb je brede, praktijkgerichte kennis opgedaan over strategisch marketingmanagement.

FlexibelStuderen® doe je bij NTI

Boekenwurmen, nachtbrakers, ochtendmensen, carrièretijgers; iedereen is anders en iedereen studeert anders. Met FlexibelStuderen® van NTI studeer jij op een manier die echt bij jou past. Start met jouw opleiding wanneer je wilt. Bepaal zelf waar en wanneer je studeert in een online leeromgeving en met echte studieboeken. Met veel of weinig begeleiding van je studiecoach, samen met studiegenoten of juist in je eentje. Jij kiest! Ervaar FlexibelStuderen® van NTI en haal dat erkende diploma.

Inclusief vakliteratuur

De volledige vakliteratuur is inbegrepen bij het lesgeld. Je betaalt dus niets extra voor dure studieboeken, je bespaart hierdoor veel geld. Waar andere particuliere onderwijsaanbieders gebruik maken van losbladig en zelf ontwikkeld materiaal, kiest NTI ervoor om te werken met gerenommeerde vakliteratuur. Studieboeken die ook bij reguliere hogescholen op de literatuurlijst staan. De literatuur bestaat uit Engelstalige boeken op masterniveau. Aanvullende literatuur vind je in de online leeromgeving.

Inhoud

Het studieprogramma

In het studieprogramma kun je zien uit welke masterclasses de opleiding bestaat. De studiepunten geven een indicatie van de omvang per vak. De studiepunten zijn vermeld volgens de Europese standaard (EC's of ECTS).

Master Marketingmanagement 9282

Bij deze opleiding kun je 60 EC's halen, onderverdeeld in de volgende vakken:

Jaar 1

In jaar 1 ga je aan de slag met de fundamentele kennis en vaardigheden op het gebied van marketingmanagement. Je sluit jaar 1 af met een integrale opdracht, waarbij je de verbinding legt tussen de 4 Masterclasses.

Inleidende fase
  • Strategisch Marketingmanagement
    6 EC
  • Online Marketing
    6 EC
  • Communicatiestrategie
    6 EC
  • Customer Insight en Koopgedrag
    6 EC
  • Ontwikkelingsprogramma fase 1
    0 EC
  • Integrale eindopdracht Fase 1
    5 EC
  • Keuzemasterclass
    6 EC

Jaar 2

In jaar 2 combineer je je opgedane kennis en ervaring uit het eerste jaar voor een verdere verdieping. Je volgt twee afsluitende Masterclasses en kiest daarnaast een keuzemasterclass: Persoonlijk leiderschap, Strategisch management of Business development. Ook ga je aan de slag met je afstudeerproject, in de vorm van een scriptie.
Bekijk het studieprogramma van jaar 2

Meer over de inhoud van de masterclasses

Jaar 1

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New productdevelopment vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën
  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, online, print)
  • Direct marketing
  • Social media
  • Online marketing en communicatie

Masterclass Online Marketing

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Masterclass Communicatiestrategie

  • Positionering, branding en communicatie
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
  • Branding en creatieve ontwikkeling
  • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
  • Communicatieonderzoek
  • Online marketingcommunicatie
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • On- en offline en geïntegreerde aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan en mediaselectie
  • Geïntegreerde marketingcommunicatie

Masterclass Customer Insight en Koopgedrag

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek

Jaar 2

Masterclass Business Intelligence & Big Data

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in uw organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Eigen data en open source data
  • Van data naar inzicht
  • Analytics en slimme tools
  • Predictive analytics in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving
  • Best practices (do’s and dont’s)

Masterclass New Product Development & Innovatie

  • Kerninzicht in innovatiestrategie
  • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
  • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
  • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
  • Productdevelopment en executievermogen
  • Implementatie van innovatiestrategie
  • Managen van innovatie
  • Disruptive businessmodels
  • Digital disruption
  • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën

Wat leer ik?

Tijdens de Master Marketing Management verdiep je je in actuele marketingonderwerpen, zoals customer insights, branding, business intelligence en big data en marketinginnovatie. Hoe ontwikkel je een strategisch marketingbeleid? En hoe vertaal je dit naar een professionele marketingaanpak? Hoe zet je online marketing en big data tactisch in? Tijdens de opleiding krijg je antwoord op deze vragen én meer. Onder begeleiding van topdocenten uit het vakgebied ontwikkel je je professionele kwaliteiten op masterniveau. De volgende onderwerpen komen onder meer aan bod:

  • Communicatiestrategie
  • Customer insights en koopgedrag
  • New product development & innovatie

Inclusief praktijkbijeenkomsten

Tijdens de Master Marketing Management volg je een aantal praktijkbijeenkomsten. Tijdens deze klassikale lessen verdiep je je samen met je docent en medestudenten in de onderwerpen van de opleiding. Dit gebeurt op een interactieve manier, waarbij zowel de standaardwerken en theorieën als actuele ontwikkelingen aan bod komen. Deze dagen zijn verdiepend en bieden je een uitgelezen mogelijkheid om je netwerk te vergroten. Je kunt zelf plannen wanneer je aanwezig bent bij een praktijkbijeenkomst.

Persoonlijke begeleiding

Heb je vragen over bijvoorbeeld het maken van een studieplanning of het inplannen van examens? Dan kun je altijd even bellen, appen of mailen met jouw mentor.

Lees meer

Inclusief ontwikkelingsprogramma

Tijdens de Master Marketing Management volg je een uniek ontwikkelingsprogramma. Dit programma helpt je om je persoonlijke en professionele kwaliteiten te ontwikkelen tot op Masterniveau. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van een onderzoekende houding en een reflecterend helikopterperspectief. Daarnaast bereid je je tijdens het programma uitstekend voor op de integrale opdracht in jaar 1 en op jouw eindscriptie. Een deskundige docent ondersteunt je hierbij.

Toelating

Toelatingseisen

De Master Marketingmanagement is op hbo-masterniveau. Om toegelaten te worden tot de master dien je minstens een relevante hbo- of wo-opleiding te hebben afgerond. Daarnaast is het belangrijk dat je een relevante werkplek hebt waar je de opdrachten en casussen uit de opleiding uit kan voeren. Heb je geen werkplek maar wil je deze opleiding wel al starten? Dan kun je zelf op zoek gaan naar mogelijkheden in jouw omgeving om de opdrachten en casussen uit de opleiding in het werkveld toe te passen. Met de opdrachten maak je namelijk continu de koppeling met de werkpraktijk. Een efficiënte manier van leren, waarmee jij de opgedane kennis direct kunt toepassen in jouw (toekomstige) werk.

Heb je een vraag? Een studieadviseur helpt je graag!

NTI University of Applied Sciences heeft een team van professionele studieadviseurs. Zij kunnen je helpen bij jouw studiekeuze. Zij staan voor je klaar en beantwoorden al je vragen. Je kunt vrijblijvend een studieadviesgesprek aanvragen. Dit gesprek kan plaatsvinden op onze hoofdlocatie in Leiden, maar ook telefonisch. Vraag direct een gratis studieadviesgesprek aan.

Examen

In samenwerking met NCOI University of Applied Sciences

NTI verzorgt de Master Marketingmanagement in samenwerking met NCOI University of Applied Sciences. De Master Marketingmanagement van NCOI is geaccrediteerd door de NVAO. Hierdoor ben jij ervan gegarandeerd dat deze masteropleiding voldoet aan alle kwaliteitseisen, perfect aansluit bij de arbeidsmarkt en internationaal erkend is.

Erkende mastertitel: Master of Arts (MA)

Erkening-hbo-opleiding.pngDe Master Marketingmanagement is geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan de meest recente kwaliteitseisen van het Ministerie van Onderwijs. Als je de opleiding met goed gevolg afrondt, ontvang je het wettelijk erkende getuigschrift ‘Master Marketingmanagement’ en mag je de internationaal erkende titel Master of Arts (MA) voeren. Het getuigschrift wordt afgegeven door NCOI University of Applied Sciences. NCOI University of Applied Sciences is in het kader van de WHW (Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek) bevoegd om graden (Bachelor/Master) te verlenen.

Hoe rond ik de master af?

De Masterclasses worden getoetst middels een schriftelijke eindopdracht. Daarnaast dien je  deelgenomen te hebben aan de praktijkbijeenkomsten en de aanvullende praktijkopdrachten met een voldoende te hebben afgerond. Je rondt de Master Marketing Management af met een eindscriptie. Je krijgt hiervoor een persoonlijke scriptiebegeleider toegewezen. De scriptiebegeleider ondersteunt en begeleidt je naar een optimaal resultaat. Bij je docent kun je terecht voor inhoudelijke vragen en feedback. Onze vakdocenten zijn verbonden met de academische wereld, zijn werkzaam in verschillende profit- en non-profitorganisaties en kennen de meest recente vakliteratuur. Hierdoor zijn ze in staat je werk deskundig te beoordelen.

Examenkosten

De examenkosten worden samen met het lesgeld in rekening gebracht. Je betaalt lesgeld en examenkosten volgens de door jou gekozen betaalfrequentie. Je doet pas examen wanneer jij er klaar voor bent.

De examenkosten bedragen € 117,50 per maand.

Studieduur & lesgeld

Je betaalt alleen lesgeld en examenkosten

Met de opleiding Master Marketingmanagement profiteer je van ons unieke all-in concept. Dit betekent dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht voor: vakliteratuur, studiemateriaal, diplomering en reprorecht. De beste vakliteratuur is in het lesgeld inbegrepen. Daarnaast betaal je bij ons 2 jaar lesgeld en examenkosten en je hebt vervolgens 2 tot 4 jaar de tijd om je studie te doorlopen en de examens af te ronden. Je krijgt dus 2 jaar gratis uitloop, zonder extra kosten.

Master Marketingmanagement 9282

Termijnen 2 Jaar 24 Maanden *
Lesgeld per termijn € 4.503,00 € 395,00
Examenkosten € 1.410,00 € 117,50
  • Inschrijfgeld en dossiervorming € 150,-
  • * is het aanbevolen studietempo

Leven lang leren krediet: Nu studeren, straks betalen

Lenen via DUO mogelijk stickerWil jij deze opleiding heel graag volgen, maar heb je daar het geld niet voor? Dan hebben we goed nieuws, je kunt het les- en examengeld bij DUO tegen zeer gunstige voorwaarden lenen. Zo kun je direct aan jouw opleiding beginnen. Na je studie heb je 15 jaar de tijd om terug te betalen. Lees meer over de actie

Ontvang tot 50% van je studiekosten terug van de Belastingdienst!

Je kunt de kosten voor een opleiding die aansluit bij je (toekomstige) beroep van de belasting aftrekken. Ben jij benieuwd naar jouw belastingvoordeel voor deze opleiding? Vul dan hieronder je persoonlijke gegevens in en bereken jouw voordeel direct.

Jouw belastingvoordeel:

Over 2018 ontvang je € 2.944,76 aan studiekosten terug van de belasting!*

* Dit voorbeeld geldt als indicatie. Bekijk de uitgebreide informatie hier.

Korting op software, hardware en meer via Surfspot!

surfspot websiteAls je studeert bij NTI krijg je hoge kortingen op officiële software, hardware en andere ICT-producten via Surfspot. Zo kun je bijvoorbeeld 80% korting krijgen op Office, tot 50% korting op Photoshop en heb je een virusscanner voor maar €5,-.  Dat maakt studeren bij NTI nog voordeliger.

Ervaringen met NTI

Voor deze opleiding zijn nog geen ervaringen achtergelaten. Je kunt hieronder wel zien hoe de NTI-opleidingen gemiddeld scoren op basis van alle ervaringen.

8,2 sterren - gebaseerd op 1398 ervaringen
Flexibiliteit
Praktijkdagen
Mentor
Studieprogramma
Docent
Niveau
Studiemateriaal