Omschrijving

Studiegids ontvangen

Vul postcode en huisnummer in

Er zijn geen straat en plaatsnaam gevonden voor deze postcode. Je kunt je straat en plaatsnaam handmatig aanpassen.

Waarom een MBA-module?

De MBA-module Marketingmanagement is uitermate geschikt als je meer kennis in dit vakgebied wilt vergaren of niet in de gelegenheid bent om 20 maanden lang de volledige MBA-opleiding te gaan volgen. Je kunt deze module al binnen 6 maanden afronden. Deze losse MBA-module is afkomstig uit de volledige MBA-opleiding en bestaat uit het volgen van een praktijkcollegedag en het schrijven van een Core Course Rapport. Mocht je er na afloop van de module voor kiezen om alsnog de volledige MBA-opleiding te volgen, dan krijg je vrijstelling voor de module(s) die je al hebt behaald. Zo doorloop je de volledige opleiding nog sneller.

Inzicht in de bruisende marketingwereld met de MBA-module Marketingmanagement

In het bedrijfsleven is grote behoefte aan marketeers die op managementniveau het gewenste marketingbeleid uit kunnen stippelen. Daar kun jij er één van zijn! Specialiseer je in het boeiende vakgebied van marketingmanagement en verdiep je kennis op managementniveau met de deze MBA-module.

Inhoud

Het studieprogramma

In het studieprogramma kun je zien uit welke modules de opleiding bestaat. De studiepunten geven een indicatie van de omvang per vak. De studiepunten zijn vermeld volgens de Europese standaard (EC's of ECTS).

MBA-programma Marketingmanagement 8171

Bij deze opleiding kun je 3 EC's halen, onderverdeeld in de volgende vakken:

Jaar 1

Inleidende fase
  • Marketing Management Praktijkcollegedag
    1 EC
  • Marketing Management Core Course
    2 EC

Maak klanten ambassadeur

Het doel van marketing is de klant op winstgevende wijze tevreden te stellen door relaties op te bouwen. Door ervoor te zorgen dat de klant terug komt en positief over de organisatie spreekt bouw je als organisatie een band met je klanten op. Marketeers kunnen dit echter niet alleen, maar werken hiervoor nauw samen met andere afdelingen binnen de organisatie en waardeketen. Wil je een gedegen marketingplan op kunnen stellen? Een marketingstrategie bepalen en de consumentenbehoefte in kaart brengen? De MBA-module Marketingmanagement bereidt je optimaal voor om op managementniveau naar de marketingafdeling te kijken.

Verdieping van kennis en inzicht met de MBA-module Marketingmanagement

Verdieping is het sleutelwoord tijdens de MBA-module Marketingmanagement, zowel op het gebied van kennis als inzicht. Ook visievorming staat centraal in het programma. Door kritisch te lezen en te studeren ontwikkel je een eigen visie op verschillende managementvraagstukken.

Toelating

Toelatingseisen

Om toegelaten te worden tot het MBA-programma Marketingmanagement dien je hbo werk- en denkniveau te hebben. Indien je de volledige MBA-opleiding wenst te volgen, dien je aan de toelatingseisen daarvoor te voldoen.

Deze module is uitermate geschikt voor (startende) managers en medewerkers op tactisch/strategisch niveau. Ook voor mensen die werkzaam zijn in het vakgebied en meer verdieping wensen zijn MBA-modules enorm nuttig.

Examen

Je rondt de module af middels een schriftelijke opdracht

De MBA-module Marketingmanagement wordt getoetst middels een schriftelijke opdracht, het Core Course Rapport genaamd. Tevens is deelname aan de praktijkcollegedag incl. voor- en eindopdracht verplicht. Deze praktijkdag is bij het lesgeld inbegrepen.

Studieduur & lesgeld

MBA-programma Marketingmanagement 8171

Termijnen 6 Maanden *
Lesgeld per termijn € 149,50
  • De inschrijfkosten zijn € 35,-
  • 5% korting bij betaling ineens
  • Prijswijzigingen voorbehouden
  • * is aanbevolen studietempo

Wees de eerste om een review achter te laten

Laat hier jouw beoordeling achter

Voor deze opleiding zijn nog geen ervaringen achtergelaten, bekijk tot die tijd op The Feedback Company hoe onze studenten NTI beoordelen:

Beoordelingen NTI op The Feedback Company